lang: PL | section: oferta | subject: projektowanie-graficzne | element: | theme: text1

Projektowanie graficzne

Grafika użytkowa oddziałuje poprzez właściwe zestawienie fotografii, ilustracji i elementów tekstowych. W materiałach stricte reklamowych, priorytetem jest skuteczność w dotarciu do odbiorcy, zainteresowanie komunikatem, liczy się oryginalność i nietuzinkowość skojarzeń, nowatorstwo formy, jeśli ma być skuteczna, musi przełamywać nawyki, walczyć z obojętnością. Materiały informacyjne zaś głównie opierają się na prezentacji produktu czy usługi, dostarczeniu rzeczowych danych. W obu przypadkach istotne jest również zachowanie spójności z wizerunkeim firmy. W praktyce podział między tymi dwoma typami materiałów nie jest kategoryczny, granica między nimi jest umowna.

CO DECYDUJE O WYSOKIEJ JAKOŚCI PROJEKTU GRAFICZNEGO:

OPAKOWANIE

Jeśli mówimy o czynnikach wpływających na sukces sprzedaży, trudno przecenić rolę opakowania. Nawet jeśli produkt promowany jest w mediach, na billboardach, to na półkach sklepowych zdany jest najczęściej wyłącznie na siebie. Właściwie zaprojektowane opakowanie może skłonić klienta do wyboru właśnie tego jednego spośród produktów wielu producentów, często stanowiąc argument silniejszy niż cena. Udowodniono, że wygląd opakowania wpływa na postrzeganie już zakupionego produktu, na odczucia które daje jego użytkowanie, a w przypadku produktów spożywczych także na wrażenia smakowe.

FOLDER

Folder może realizować kilka podstawowych funkcji. Często pełni rolę reprezentacyjną, przedstawia firmę, jej historię oraz profil działalności, prezentuje tzw. misję firmy. Raz zaprojektowany, w miarę potrzeb uaktualniany, może funkcjonować przez lata. Folder może również, prezentując grupę produktów lub pojedynczy produkt czy usługę, realizować funkcję handlową. Rzecz oczywista, jak każdy materiał reklamowy również folder musi współgrać z systemem identyfikacji wizualnej. W dużych firmach publikowane i rozprowadzane bywają foldery wewnętrzne, skierowane do pracowników, wspomagające budowanie zespołu, często pełniące, w części lub w całości, funkcje szkoleniowe czy instruktażowe.

KATALOG

Może stanowić doskonałą prezentację oferty firmy, często będąc nieodłącznym uzupełnieniem cennika. Zwłaszcza w przypadku firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową, czy transportujących towary bezpośrednio do klienta, katalog często stanowi jedyne źródło informacji. Wydawany regularnie, znajduje stałe miejsce w biurze lub domu klienta.

REKLAMA PRASOWA

Prasa stanowi medium, które warto wykorzystać do promocji firmy czy produktu. Reklama prasowa może mieć charakter informacyjny, może też służyć budowaniu wizerunku produktu lub firmy. Ogromna różnorodność tytułów umożliwia niemal precyzyjne dotarcie do określonej grupy czytelniczej, zwłaszcza w przypadku prasy specjalistycznej. Kolejną zaletą reklamy prasowej jest to, że czytelnik większym zaufaniem obdarzy informacje znajdujące się w jego ulubionym czasopiśmie niż na przykład pojawiające się w telewizji. Prasę czyta się w skupieniu, reklamy zaś traktuje jako jej integralny element, co dodatkowo wzmacnia przekaz.