lang: PL | section: oferta | subject: logo-identyfikacja-wizualna | element: | theme: text1

Logo, identyfikacja wizualna

Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej firmy, marki lub produktu to trudne i odpowiedzialne zadanie, wymagające wiedzy i doświadczenia, znajomości psychologii, symboliki kolorów i kształtów oraz technik reprodukcji.

Centralnym elementem systemu identyfikacji wizualnej jest logo. Zdarza się, że młode firmy traktują je po macoszemu, tworząc „na kolanie” projekty tymczasowe, które co gorsza często zaczynają funkcjonować na stałe. Warto jednak zadbać o zapewnienie dobrej bazy w postaci profesjonalnie zaprojektowanego logo, aby w przyszłości możliwe było jego odpowiednie zastosowanie i łatwe uzupełnienie o inne elementy budujące system identyfikacji wizualnej firmy.

JEST WIELE ASPEKTÓW, KTÓRE NALEŻY UWZGLĘDNIĆ PRZY OPRACOWYWANIU LOGO:

JAKIE WŁAŚCIWOŚCI POSIADA DOBRZE PRZYGOTOWANE LOGO:

CZEGO NALEŻY UNIKAĆ PROJEKTUJĄC LOGO:

Mamy dobre i zasadne pomysły i wiemy jak je opracować

System Identyfikacji Wizualnej to zbiór zasad, opisujących wygląd elementów poprzez które firma buduje relacje z otoczeniem, obejmujący całość symboliki, kolorystyki, elementów graficznych budujących identyfikację firmy na rynku, które wpływają na jej rozpoznawalność. Księga identyfikacji wizualnej (corporate identity book), opisuje zasady stosowania elementów identyfikacji wizualnej. W małych firmach najczęściej ogranicza się do opisu podstawowych wariantów logotypu, zasad stosowania koloru w różnych rodzajach reprodukcji oraz informacji dotyczących projektowania podstawowych elementów identyfikacji wizualnej, takich jak wizytówka czy papeteria firmowa. Większe firmy czy instytucje zwykle decydują się na inwestycję w dokument opisujący również wygląd wszelkich materiałów informacyjnych czy reklamowych, punktów sprzedaży, samochodów firmowych, ubrań pracowników, tablic czy stoisk targowych itd. Każdemu jednak według potrzeb i możliwości.

OPRACOWANIE KSIĘGI IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ NIESIE ZA SOBĄ WIELE KORZYŚCI. PODSTAWOWE Z NICH TO:

Nietuzinkowa forma plus solidne rzemiosło

Szukając projektanta logo czy wykonawcy systemu identyfikacji wizualnej można otrzymać skrajne oferty cenowe. Tylko pozornie zaskakująca jest ta rozbieżność cen, dobry projekt odpowiednio kosztuje, a najtańsze oferty zazwyczaj nie zapewniają profesjonalnej i rzetelnej realizacji zamówienia. Druga „zła” wiadomość jest taka, że laikowi trudno obiektywnie ocenić projekt logo, kompetencję wykonawcy, bo z pewnością argument „podobania się” nie jest warunkiem koniecznym. Badania potwierdzają, że skuteczne marketingowo są znaki nie "ładniejsze" a prostsze i podświadomie kojarzące się z określonymi cechami, uczuciami, skojarzeniami. Logo powinno działać w sposób zamierzony, dobrze spełniać swoją funkcję oraz wywoływać odpowiednie skojarzenia.